Fuara gösterilen ilgi hakkında da açıklamalarda bulunan Bayraktar, "Fuarımız ilk 3 gün profesyonellere açıktı. 3 gün boyunca fuarımıza yaklaşık 40 bin profesyonel katılım gösterdi. Bugün fuarımız halkımıza da açık. Şu an itibarıyla bizim tahminimiz 40 bin civarında vatandaşımız fuarımızı ziyaret etti. Yani toplamda 80 bin kişi fuarı ziyaret etmiş oldu." bilgisini verdi.
SAHA İstanbul Genel Sekreteri İlhami Keleş ise Savunma Sanayisi alanındaki gelişim süreciyle fuarların amaçlarının değiştiğini vurguladı. Türkiye'nin eskiden pazar bir ülke olduğuna değinen Keleş, "Türkiye mal satmak için fuarlara gelinen bir ülkeydi. Savunma Sanayisi alanında gerçekleşen gelişmelerle olayın yönü değişti. Yabancı firmaları Türkiye’ye katılımcı 57 ülke ile temasa geçmesi için getiriyoruz." değerlendirmesinde bulundu.
Yabancıların Türk firmalar ile iş geliştirmesi için gelmesini istediklerini söyleyen Keleş, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bu fuar artık Türkiye için yeni nesil bir fuar. Bu fuarda firmalarımız dışarıya mal satacaklar. Yabancılar kendi aralarında iş geliştirecekler. Bu fuarda dünyada hiç bir fuarda olmayan bir hizmet vermek istiyoruz. Katılımcı her firmaya özel fuar istihbaratı dağıttık. Firmalara özel analizler verdik. Yani firmalara danışmanlık hizmeti vermiş oluyoruz. B2B portalını açtık.
Gönderdiğimiz analizler çerçevesinde firmalar birbirlerinden görüşme taleplerini oluşturdular. Fuar takvimlerini birlikte yaptılar. Yerli yabancı tüm firmaların ticaret yapmasını sağlayarak bu fuarı çekici hale getirdik. Fuar alanımızı en verimli şekilde değerlendirip tüm firma standlarını kolayca ziyaret edebilmeniz için alanında uzman mimarlar tarafından özel olarak tasarlanan İPEK YOLU sistemi fuar boyunca katılımcılara ve ziyaretçilere rehberlik ettik."
Fuar metaversede devam edecek
Keleş, 2022 yılında da SAHA EXPO’nun fiziki fuardan sonra hibrit olarak icra edileceğini belirterek, "Fuarımız 01 Kasım 2022 - 01 Şubat 2023 tarihleri arasında metaversede yapılacak. Bir şekilde fuara katılamayacak kişiler böylelikle fuara katılım sağlayabilecek, ürünleri görebilecek ve canlı toplantılar yapabilecek. Burada da yine dünyada bir ilki yapıyoruz. Dünya markası olma iddiasını ortaya koyarken altı boş bir iddia olarak ortaya koymuyoruz. Hizmetlerimizle, iş yapış tarzımızla, fuarcılığa getirdiğimiz yeni yaklaşımlarla, teknolojik birikimimizle dünya markası olma iddiamızı ortaya koyuyoruz." ifadelerini kullandı.