Akaryakıtta indirim bekleniyor! Akaryakıtta indirim bekleniyor!

MERT SAYAN – HABER MERKEZİ

Tüketici Birliği Federasyonu’nun (TBF) Market Endeksi verilerine göre 2025 yılının ilk 3 aylık dönemindeki toplam fiyat artışı yüzde 12’ye ulaştı. Beş farklı ilde, sekiz farklı markette ve 368 üründen oluşan sepet üzerinden yapılan hesaplamalar, önceki dönemlere göre iyileştirilmiş veri tabanı ve birim fiyat hesaplama yöntemiyle oluşturuluyor.

Tüketiciler, artan fiyatlar karşısında alternatif çözümler ararken, uzmanlar fiyatlardaki yükselişin önümüzdeki aylarda nasıl bir seyir izleyeceğini yakından takip ediyor.

FİYATI EN ÇOK ARTANLAR

2025 yılının Mart ayında market fiyatlarındaki artış dikkat çekici seviyelere ulaştı. Özellikle temel gıda ve temizlik ürünlerinde yüksek oranlı zamlar gerçekleşti. Ay boyunca en fazla fiyat artışı yaşayan ürünlerin başında limon, patates, sıvı sabun, kuru soğan ve yumurta geldi. İşte Mart ayında fiyatı en çok yükselen beş ürün grubu ve artış oranları:

ÜRÜN % 
LİMON: 47,01 
PATATES: 41,34 
SIVI SABUN: 23,69 
KURU SOĞAN: 19,39 
YUMURTA: 17,60

FİYATI DÜŞEN ÜRÜNLER

Mart ayında bazı ürün gruplarında yüksek fiyat artışları görülse de bazı ürünlerde ise fiyat düşüşleri yaşandı. Mart ayında fiyatı en çok düşen beş ürün tuvalet kağıdı, domates, yeşil mercimek, meyve suyu ve çamaşır deterjanı oldu. Özellikle hijyen ve gıda ürünlerindeki bu gerileme, tüketicilere bir nebze olsun rahatlama sağladı. İşte Mart ayında fiyatı en çok düşen ürünler ve değişim oranları:

ÜRÜN % 
TUVALET KAĞIDI: -3,74 
DOMATES: -3,69 
YEŞİL MERCİMEK: -2,51 
MEYVE SUYU: -2,28 
ÇAMAŞIR DETERJANI: -1,90

MARKET BAZINDA FİYAT HAREKETLERİ

Mart ayında marketler bazında fiyat artışlarında belirgin farklar gözlemlendi. Tüketici Birliği Federasyonu’nun Market Endeksi verilerine göre, fiyatların en fazla arttığı market %22,04 ile Migros oldu. Onu %15,39 ile BİM ve %8,10 ile A101 takip etti.

Öte yandan, fiyat artışı en düşük seviyede kalan marketler Tarım Kredi (%2,84), ŞOK (%2,45) ve Emirgan (%1,58) olarak sıralandı. Carrefour’da fiyat artışı %1,07 seviyesinde kalırken, Çelikkayalar ise fiyat düşüşü yaşayan tek market olarak %0,61 oranında gerileme kaydetti.

Bu veriler, marketler arasındaki fiyat değişimlerinin tüketiciler için önemli bir karşılaştırma unsuru olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi.