Microsoft, yapay zeka destekli sohbet botunu kullanmak için bir kısa yol ekleyerek yaklaşık 30 yıl sonra Windows klavyesinde bir değişikliğe gidiyor. Copilot hizmetini açacak olan "Copilot anahtarı" ile kullanıcılar, yapay zeka destekli chatbot'u daha hızlı bir şekilde erişebilecekler. Bu düğmenin eklenmesi, Microsoft'un yapay zekaya olan yatırımlarını ve teknolojiyi ürünlerine entegre etme çabalarını vurguluyor.

Bu adım aynı zamanda Washington merkezli şirketin yapay zeka özellikli kişisel bilgisayarlar konusundaki hedeflerini belirtiyor. Bu bilgisayarlar, büyük dil modellerini ve uygulamaları bulut yerine doğrudan cihazda çalıştırabilen gelişmiş çipler üzerinde çalışarak daha fazla teknolojiyle desteklenmiş bir deneyim sunmayı amaçlıyor.

Analistlere göre, yapay zeka özellikli bilgisayarların piyasaya sürülmesi, pandemi sonrası kişisel bilgisayar pazarının çöküşünden toparlanmasına yardımcı olabilir. Araştırma firması Canalys, yapay zeka özellikli bilgisayarların benimsenmesinin 2025'ten itibaren hızlanmasını beklediğini belirtiyor.

Microsoft, Copilot hizmetinin tanıtılmasını, bu ayın sonlarında Las Vegas'ta düzenlenecek olan CES teknoloji ticaret fuarı öncesinde duyurdu. Bu yeni özellik, Surface cihazları da dahil olmak üzere bu yılın şubat ayından sonra kullanıma sunulacak Windows 11 PC'lerinde görülebilecek.

Copilot, metin özetleme ve sanal toplantılar gibi çeşitli görevleri gerçekleştirebilen bir yapay zeka destekli hizmet olarak kasım ayında tanıtılmıştı. Bu yeni düğme, kullanıcıların Copilot'u daha kolay ve hızlı bir şekilde kullanmalarını sağlayacak.