Dijitalleşen tüketici alışverişi iş dünyasına yön vermeye devam ediyor. Tüketicilerin sorunlarını çözmek için kurulan canlı destekler büyük bir şekilde ilgi görüyor. Geleneksel iletişim kanallarını geride bırakan işletmeler, dijitalde görünürlük kazanmak ve müşteri deneyimini iyileştirmek için kendilerini canlı destek sistemleriyle 7/24 erişilebilir kılıyor.

Tüketicilerin birçoğu ihtiyaçlarını işletmenin canlı destek hattından çözerken, telefon ve e-posta araçlarını daha az kullandıkları ortaya çıktı. Invesp’in konuya dair gerçekleştirdiği araştırma tüketicilerin markalarla iletişim kurmak için yalnızca yüzde 51’inin e-posta ve yüzde 44’ünün telefonu kullandığını işaret ederken, yüzde 73’ünün ise artık canlı destek hatlarını tercih ettiğini gösteriyor. Canlı destek özelliği kullanan müşterilerin yüzde 38’i ise başarılı bir iletişim kurdukları takdirde bir ürün satın alırken, şirketler de canlı destek ile sipariş değerini yüzde 43 artırıyor.