Sağlık-Sen’in yaptığı 112 Acil Sağlık Hizmetleri Çalışanlarının Çalışma Şartları Saha Araştırması’nın sonuçlarına göre 112’ye gelen her 4 çağrıdan 1’i asılsız, gidilen vakaların yüzde 98.7’si ise acil değil.
İstasyonlardan ve komuta kontrol merkezlerinden toplam bin 364 çalışanın katıldığı araştırmada, en çok dikkat çeken detay 112’ye yapılan asılsız ihbarlar oldu.
Komuta kontrol merkezlerinde çalışanların yüzde 53.1’i gelen aramaların yüzde 25’inden fazlasının asılsız ya da acil olmayan aramalar olduğunu dile getirdi.
Ayrıca bir diğer önemli detaya göre 112 çalışanlarının yüzde 63.2’si diğer sürücülerin hatalarından ve yol verilmemesi gibi nedenlerden vakaya giderken ambulansla kaza yaptıklarını kaydetti.
Araştırmanın ardından önerilerde bulunan Sağlık-Sen, 112 ekiplerinin gerçek hastaya ulaşabilmesi için 112’ye gelen çağrılar içinde vaka elemesinin yapılması gerektiğine dikkat çekerek, “112 çalışanlarının yükünü hafifletmek ve sürdürülebilir bir sistem için objektif kriterlerle puanlama sisteminin uygulandığı vaka eleme sistemine geçilmelidir. Dişi ağrıyan, dizi sızlayan hastaya ambulans gitmemelidir. Aksi takdirde kalp krizine, trafik kazasına gidecek ambulans bulamama sorunu ile karşılaşılacak” ifadelerine yer verildi.